söndag 29 april 2012

Ryck

Kan man nog kalla det som  hände idag...
2 fönster tvättade, gardinerna tvättade, kaklet ångtvättat i kök och badrum, nya gardiner upp i sovrum. Efter det så tyckte jag att jag fick sitta i solen en stund. Det blev en brassestol på baksidan då balkongen inte är klar men snacka om att man saknar den dagar som denna..
Sen blev det maraton av House of Elliott...lite nostalgi på söndagen.
Nu blir mästarnas mästare så man kan ladda inför jobb i morgon. Det är lovdag för alla andra kollegor så det blir nog mycket gjort. Sen flyr jag från valborg, åker till landet.

Har ju liksom tappat det här med valborg. Har jobbat för många år på fritidsgård och valborg var ju obligatorisk och jobba och ta hand om fyllan som blev. Min misstanke är att det kommer bli fylla ut i varenda buske och som det nu verkar bli lovely väder så jag hoppas ni som har tonåringar av något slag har koll på era...Nu jobbar man ju bara dagtid men varje år påminns jag om vad som händer och då vill man inte gå på brasfirande och se eländet.

Ta hand om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar