lördag 28 december 2013

Så nu är det bara en j****a högtid kvar

Så. Nu var julen klar. Jag har tagit bort allt utom gardinen i köket. Allt och allt, har bara advent framme inga tomtar kom fram i år överhuvudtaget. Känns som om jag kunde varit utan julen i år. Sen är det liksom återigen en påminnelse om att jag är ensam.
Nu ska det laddas för den mest överreklamerade dagen, på andra plats kommer midsommar, Nyår. Jag ska tillbringa den kvällen med de som jag firat med de sista åren. Vem är ensam vid tolvslaget. Massor med folk hela kvällen sen kommer tolvslaget och man står där ensam. Känns rätt sorgligt faktiskt och jag ska väl skärpa till mig helt enkelt, det är ju det jag får höra när jag försöker prata om hur jag mår när det ges tillfälle att nån lyssnar och inte avbryter med barnprat. Så jag är nog tyst kommande år helt enkelt.

Min lott är att handla det som ska skålas med till tolvslaget - ironi - funderar på att leverera den och sen dra filten över huvudet och jag tror det blir nytt år ändå. Ska fundera på saken och se om jag lyckas men det blir väl ett djävla liv. Måste nog boka bort mig till ett annat land nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar