måndag 18 juni 2012

midsommar

så var det dags för midsommar.
Usch
Den här helgen toppar högtider då man känner sig som mest ensam. Jag kommer dra till landet och fly alla gulligheter och idyller som ska skapas. Blir verkligen en bitter människa när det är midsommar. Det är lite som nyår. Allt ska vara så gulligull.... Jag orkar inte med det men det vågar man ju knappt säga högt för då är man sur och ser bara hinder. Men när man är ensam singel kvar i bekantskaps kretsen blir det inte roligt och man känner sig om den som "man ska ta hand om". Sen är det säkert inte så i verkligheten men känslan kan liksom ingen ta ifrån en....
Nu har jag iallafall meddelat att jag inte kommer till det stora sällskapet. Jag flyr till landet. Äter sill och potatis med mina föräldrar. Längtar till midsommardagen och det är dags och packa väskan för en vecka i Grekland.

usch blir nästan arg på mig själv när jag resonerar så här men jag orkar verkligen inte med barn och dans och idyller. Nä ryck upp dig nu. Dags och ladda datorn och kanske krypa under täcket och sova. Tänk om man kunde sova till lördag em....det skulle jag vilja.
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar