torsdag 28 juli 2011

fortsättning på sommaren

Hänt lite grejer sen sista inlägget....
När jag kom hem från middagen i förra inlägget blev det konstigt. Kom ut på balkongen och innan jag hunnit fundera vad som låg på golvet så blev det konstigt. Stora betongbitar av balkongtaket hade rasat in....Jösses vad det hann gå konstiga tankar i skallen....men lite nöjd att jag exakt 10 dagar innan påtalat att mitt tag såg konstigt ut till bostadsrättsföreningen....kontaktade dem igen och de förstod nog inte hur allvarligt det förrän jag skickade bilder....
Nu har det gått ytterligare en vecka sen det hände och det fortsätter och rasa och jag får liksom inga konkreta besked....mailat igen för när jag ringer kommer jag till vaktmästaren och där får jag till svar, titta rakt fram så ser du det inte.....vet inte om jag ska skratta eller bli förbannad....men det ser inte skoj ut och jag som antagligen kommer spendera nästa vecka i stan, ska jag inte få använda balkongen då???
Åker iallafall bort över helgen på bröllop och får nog besök nästa vecka så jag får väl ligga på lite mer efter helgen!
Tur till Stockholm blev det i fredags, vi blev lite försenade då det vräkte ner här och när vi väl kom iväg och anlände till huvudstaden så var det tropikvärme! Snacka om rätt dag så det blev en mysdag på Djurgården! Lite tur ska man ha.....med tanke på det oerhört tragiska och läskiga som hände vårt grannland samma dag....Många tankar till dem och funderingar kring hur framtiden blir, har följt utvecklingen de första dagarna och jag har fått en ny favorit, Jens Stoltenberg. Jag kommer inte nämna terroristen namn här för nu räcker det med uppmärksamhet av honom, nu måste vi samla enerig och kraft och besegra ondskan och dessa människor...
Nu ska jag renovera mig själv och ta hand om lägenheten innan det är dags för avfärd imorgon....tvättmaskinen är igång och jag ska pyssla lite innan jag ska unna mig lite spicyhot....mums

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar